CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 19 February 2012

kisah seorang atuk( tokki )~



Assalamualaikum,hari ini aku nak berkongsi satu cerita pade pagi tadi...jam 9.30 pagi,aku dalam prjalanan tuk melawat pok sdare aku yg sakit dekat air putih...kg ape ek,,emmm kg lubuk lesung kot...semase dlm perjalanan,mse tuh dekat dgn kg pasir gajoh,ad la sorg atuk a.k.a "tokki" ni berjalan di tepi jalan la kan....xkan tengah2 kot..hehe...die berpakaian semat,pkai serban,baju "type in",mmg kemas walaupun dah teramat tue...

yg lbeyh menarik perhatian aku mase tuh,setiap kerete yg lalu,tokki tu akn tunduk hormat dan mengangkat tgn...aku mcm terkejut dan dlm hati ak ckp ...waaaaa,"bgusnye tokki nih"...ayah aku pon ckp"mmg sejak dulu lagi mcm tuh,die mmg hormat kat org"...

sumpah,mmg aku terpegun sbb hormatnye die kat org smpai tahap mcm tuh...serius,mungkin org rmai akn ckp tokki tu mcm "x berape nak betul je kan",tapi aku yakin, insyaALLAH,di sisi-NYA beliau mulie^^

oleh itu,dari kisah ni, kite dpt belajar yg x kire tue atau mude,kite mesti saling hormat menghormati, x kirelah kat mane pon kite berade dan sama ada kite kenal ke atau x kenal org tuh...hormat org,dan org akn hormat kite,..kalau kite hormat org,org akn ingt kite smpai bile-bile...AMIIN^^

No comments:

Post a Comment